maandag 5 maart 2018

DAGBOEK MAANDAG - Mijn frakske neem je me niet af,...

Mijn leven begon als een wit pluizig bolletje, als de grote vriend van iedereen,… Kinderen namen me mee in hun kinderwagen, ik was hun mooie speelgoed tijdens het weekend,… Mijn vrouwtje was een oudere dame, een baasje die me lief had en alles voor me deed,… Toen zij heen ging stond ik daar, en ze keken op me neer,… Met “ze" bedoel ik de familie, die geen liefde noch zorg voor mij over hadden,… Dus werd ik weg gegeven aan een vriend die een buitenhuisje had op een groot terrein,…Hier leefde ik samen met andere hondjes die hetzelfde lot ondergingen als mij,… We werden tijdens de week aan ons lot over gelaten en ze kwamen ze ons enkel in het weekend bezoeken,… Tot ze er weer genoeg van hadden, mij een te grote zorg vonden en naar het dodenstation brachten,… Daar kwam ik in de handen van een oudere vrijwilliger die het hele verhaal aanhoorde, toen mijn oude baasje kwam en weer heen ging,… Ze heeft me veilig in een hokje gezet en nam me mee naar ACE/SHIN waar ik werd opgewacht door andere, lieve mensen,… Toen ze me wilden wassen werd ik erg boos,… Niemand mag aan mijn Frakske, mijn jasje, komen, mijn enige aandenken aan mijn baasje dat ik zo lief had,… Ik wilde het voor geen goud ter wereld kwijt dus hebben ze me na mijn wasbeurt mijn “frakske” weer aangedaan, mijn enige herinnering aan mijn allerliefste baasje,… Nu zit ik in een hok, ben wel veilig, maar verlang zo naar de goede tijd waarin ik zo gelukkig was,… Wie helpt me weer het geluk te vinden, zodat ik mijn Frakske kan inruilen voor een nieuwe thuis, een nieuw begin,…






Meer informatie over Frakske vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten