donderdag 1 maart 2018

DAGBOEK DONDERDAG - Zwanger en dan overleven,... Mama Tembo en haar pupjes,...

Geen dag gaat hier voorbij zonder dat we een triest verhaal te horen krijgen,... Je wil zo graag helpen en dieren uit hun miserie halen, naar goede, liefdevolle mensen sturen,… Deze mama en haar pups gingen me enorm diep,… Kan je je voor stellen dat je als zwangere mama moet overleven, maar nadien ook nog eens je kleintjes met je mee dragen, eten geven,… Ze slenterden over de straten in een klein dorpje, ze werd gedumpt omdat ze te braaf was en niet waakte, zo werd ons verteld,… Of het waar is of niet zullen we nooit weten, maar haar oortjes hebben ze schaamteloos afgeknipt om haar gevaarlijker te tonen,… Ze is zacht van aard en bijzonder bezorgd om haar pupjes,… Hoe kan je dit nu aanzien en niets doen? De kleintjes liepen met bolle buikjes achter mama aan, mama die zelf een levend skelet is,… Hun oogjes keken ons zwakjes aan,… Ze hadden honger, dorst en kou,… Ze zijn nu bij ons en God wat een lieve mama is ze,… Vanmorgen toen ik aankwam liep ze even los en ik kwam met mijn eigen honden binnen,… Ik zag mama direct opkijken en ze liep gelijk beschermend naar haar kroost,… Toen ze zag dat mijn honden geen kwade bedoelingen hadden, liet ze hen snuffelen aan haar pupjes,… Zo intens mooi,… Ze kwam even bij ons en die lieve kop van haar sprak boekdelen, ze is veilig en haar pupjes ook,… Hun bolle buikjes worden nu gevuld en een Mama Tembo krijgt krachtvoer,… Een warme mand en een hartelijke knuffel komen ze hier niet te kort,… Vanaf vandaag zal Mama Tembo geen honger meer lijden, niet meer worden gedumpt,… Daar gaan wij nu voor zorgen,… 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten